Trojica sa ocitne v rôznych situáciách a na rozličných miestach. Okrem tradičných westernových mestečiek s drevenými domčekmi navštívite mexickú haciendu, kameňolom a banské šachty, indiánske osady a dokonca pohrebisko. Zabojujete si v hore, na púšti, v podzemí, na vode aj v kukuričnom poli. Proti vám sa postavia fanatickí vojaci porazenej Konfederácie, mexickí „amigos“, indiáni, banditi, aj muži zákona. Skrátka bratia McCallovci sú skoro každému tŕňom v päte a mnohí s nimi komunikujú len prostredníctvom koltov a brokovnice. Nechýbajú pamätné momenty a situácie ako likvidácia nepriateľov gatlingom, potopenie parníka delom, streľba z člna na indiánske kanoe a mŕtvi banditi padajúci zo striech. Ale aj odpaľovanie letiacich sudov, divoká jazda na dostavníku cez mesto, aj streľba z dostavníka na prenasledovateľov na koňoch a pekný zadoček tmavovlasej krásavice. Skrátka bude to dosť pestré, ale zaberie vám to len približne sedem hodín času. No ak každú epizódu absolvujete z pozície jedného a potom druhého brata, čas sa zdvojnásobí a to je už celkom slušné.
Hodiny pri hre budú aj tak odsýpať veľmi rýchlo. A to aj vtedy, ak na pár špecifických miestach využijete ponuku privyrobiť si plnením nepovinných úloh. Menu s nenáročnými misiami je vo forme tradičných „wanted“ plagátov, ktoré sú prilepené na obchodnej stanici, kde si mimochodom môžete dokúpiť muníciu alebo lepšie zbrane. Zbrane spôsobujú rôzne poškodenie, majú rozdielny dostrel, rýchlosť streľby a nabíjania, takže mať pri sebe lepšie kúsky je fajn. Aj keď niekedy aj po nepriateľoch zostanú použiteľné veci, ktoré vám zostanú do ďalších epizód. Ale pozor, vždy je možné mať len jednu pušku a jeden, prípadne dva revolvery. V nepovinných misiách musíte ochrániť pracovníkov železnice pred nájazdom indiánov, treba nájsť zlodejov kráv alebo hrdloreza, na ktorého je vypísaná odmena.
Ako som už spomínal, väčšinu udalostí absolvujete s obomi bratmi s tým, že úlohu jedného preberie počítač. Hoci bratia chodia spolu, hra za každého z nich vám ponúkne trochu iný zážitok, keďže majú v istých momentoch každý inú úlohu. Napríklad Ray kryje Thomasa, kým sa tento pomocou lana nevyšplhá na strechu a neprekĺzne za bránu, ktorú z druhej strany otvorí. AI partner vám veľmi slušne asistuje a ak neviete, kam ďalej, aj napriek zreteľnému navigátoru vo forme hviezdičky označujúcej miesto X, stačí nasledovať brata. Prepínanie postáv je možné jedine na začiatku každej epizódy. O zdravie súrodenca sa nemusíte báť, umrieť môže totiž jedine v prípade, že sa od neho príliš vzdialite - a on je vždy „v kurze“. Ak sa odtúlate, dostanete výzvu, aby ste sa vrátili, inak je s vašim bratom amen. Je síce dobre, že nemusíte partnerovi kryť zadok, ale súčasne si uvedomíte, že hra vám neumožní voľne sa pohybovať v teréne a musíte ísť po vopred vytýčenej trase. Skrátka a dobre, nejaké veľké taktizovanie je nemožné a jedná sa o priamočiaru akciu, kde namiesto rozumovania musíte dobre mieriť, vhodne sa kryť a v pravej chvíli stlačiť spúšť.
V hre nie sú lekárničky ani ukazovatele zdravia a umierate vtedy, keď v tesnom slede za sebou schytáte niekoľko rán a začne sa vám zahmlievať a krvou zalievať obrazovka. No stačí, že sa na chvíľu schováte za sud alebo skalu a postava sa o niekoľko sekúnd spamätá a je zas fit, kým neschytá ďalšiu sériu guliek. Krytie v hre stojí nie len za to, aby ste ho využívali, ale aj by sme ho tu spomenuli. Je totiž riešené veľmi prakticky, ak si v menu nevypnete automatiku. Akonáhle sa s postavou pritlačíte k debne či inému objektu, aktivuje sa krycí mód a vy pomocou pohybu myši (v prípade PC) vykukujete zľava a sprava alebo zhora a nemusíte na to používať žiadne extra klávesy. Krycí režim ukončíte jednoduchým presunom postavy na iné miesto. Automatické je aj zameriavanie revolverov, keď hráte za Raya a cieľ je veľmi blízko. Ak vám tento spôsob nevyhovuje, uprednostnite hru za Thomasa, pretože pokiaľ viem, vypnúť sa to nedá.
Chuťovkou pri boji sú špecifické momenty pri spomalenom čase - bullet time. Mohli ste sa s nimi stretnúť už v pôvodnej hre a tu ich tvorcovia ešte trochu rozvinuli. V prvom prípade, pri úspešnej eliminácii protivníkov sa vám nazhromaždí zásoba energie (reprezentovaná naplneným bubnom revolvera) a vy môžete kedykoľvek pri strete s nepriateľom aktivovať spomalenú streľbu. Vtedy jasne vidíte všetkých oponentov a pomocou pohybu kurzora ich označíte červenými terčíkmi. Potom sa hra opäť zrýchli a vy sledujete, ako vaša postava bleskovo zasiahla ciele na stanovených miestach. Na minutie zásoby energie máte obmedzený čas, takže ju využite v najbližšom vhodnom momente, inak ju musíte zas nazhromaždiť. Okrem toho sa vám v špecifických momentoch hra sama prepne do obdobného slow módu alebo ho aktivujete aj bez energie na určených miestach. Zvyčajne sa jedná o brány a dvere, ktoré musia rozraziť obaja bratia - pištoľníci súčasne. Na spustenie stačí, keď sa pritisnete k jednej strane vchodu, zatiaľ čo partner číha pri druhej. Nasleduje vyrazenie dverí a spomalený čas, kde musíte označiť ciele v intervale, kým sa pohybujú mieridlá revolverov.
V Call of Juarez ste najsilnejších protivníkov museli poraziť v pästnom súboji alebo v dueli s revolverom. Bitky síce odpadli, ale ani veľmi nechýbajú. Férový súboj, kde je treba tasiť zbraň a v správnom momente stlačiť spúšť, sa zachoval. Duel trvá krátko, ale je veľmi efektívny. Je to doslova hra nervov, pretože hráč musí v presne vytýčenom momente siahnuť po zbrani a zasiahnuť súperovo telo. Začína sa pomalými úkrokmi do strán, kde je vhodné postaviť sa tak, aby bol súper neustále približne v strede obrazovky. Súčasne treba približovať dlaň k púzdru, ale nedotknúť sa ho, inak sa ruka odtiahne. V momente, keď odbije zvon, treba rukou siahnuť na revolver a ak ho vytasíte skôr, ako vás protivník zloží, vypálite smrtiacu guľku do jeho tela. Tieto okamihy som v hre miloval, ale aj nenávidel. Niekedy totiž potrebujete viacero pokusov, kým uspejete. Ale keď sa amigo váľa v prachu, vychutnáte si triumf.
Zmerať si sily s ďalšími hráčmi môžete na lokálnej sieti aj internete v niekoľkých režimoch. Užívatelia sa v každom režime stotožnia s niektorým zo slušného počtu predvolených povolaní. Ranger, muž zákona, hrdlorez či robotník, každý má iné predvolené zbrane a postavy sa môžu vyvíjať a získavať permanentné doplnky, ktoré sa hodia pri ďalších bojoch. V jednom móde musí tím ochraňovať určeného VIP hráča, ktorého eliminácia je podmienkou víťazstva oponentov. V ďalšom režime bojuje každý sám za seba, ale kľúčový je vyvolený hráč, ktorý ako jediný získava za zabitie body. Kto ho zloží, preberie jeho úlohu, čiže každým smrtiacim zásahom si zvyšuje skóre. Zaujímavý je na prvý pohľad síce klasický, ale v skutočnosti originálne riešený deathmatch.
Za zabitia dostáva každý pištoľník určitý obnos a čím viac hráčov eliminuje, tým vyššia je vypísaná odmena na jeho hlavu a teda sa sám stáva atraktívnym cieľom. Napokon sú tu epizódky z divokého západu inšpirované legendárnymi udalosťami a filmami, ako napríklad súboj v OK korale alebo Sedem statočných. Jeden tím má vždy za úlohu splniť viacero úloh, napríklad vylúpiť banku, zneškodniť sklad zbraní a preskúmať určenú budovu. Druhé družstvo sa tomu samozrejme snaží zabrániť. Jeden mód mi však dosť chýbal a pritom hra si ho priam pýta. A síce kooperačná kampaň, kde by sa o úlohy bratov podelili dvaja živí hráči.
Grafika hry je dostatočne atraktívna a pritom engine nie je náročný na hardvér. Na plných detailoch si pôsobivé prostredia a solídne animované postavy užijete aj na menej výkonnej zostave. A dobre vyzerajú aj objekty, ktorých je v hre neúrekom a veľmi dobre dotvárajú atmosféru divokého západu. Menšie problémy má hra s ozvučením. Hlavne pri prestrihových scénach zvuk neprimerane kolíše, keď prichádza z určitého smeru. V akcii to už ale našťastie veľmi nepostrehnete. Za zmienku ešte stojí odbúranie morálneho kódexu, ktorý liezol na nervy v predošlej hre, kde vám tvorcovia doslova zatrhli násilie na zvieratách, čo dávali najavo výstrahami alebo vás dokonca vykázali z misie, Tu už nič také nehrozí, odpravíte hoci aj sliepku a ak máte dobrú mušku, pokojne môžete zastreliť aj supa, čo sa vznáša vysoko v povetrí.
Posledný záporák klesol k zemi s rukou pritisnutou na srdce a zakrvavenými prstami. Škoda. Príbeh, hoci o niečo menej originálny ako v pôvodnej hre Call of Juarez, ale na druhú stranu bez slimačích pasáží, dá každému milovníkovi akcie a zvlášť dobrého westernu presne to, čo sa žiada. Mohol byť dlhší, ale pri hre za jedného a potom druhého brata s mierne obmeneným obsahom je tak akurát. Aj multiplayer je fajn, ešte keby tak bola kooperácia. Hra rozhodne nesklamala a zaslúži si vysoké známky, aj keď pred hlavňou namiereného revolvera priznávam, že som zaokrúhľoval smerom hore pod vplyvom prostredia (nie alkoholu), do ktorého je situovaná. Ale vzhľadom na to, že western a ešte k tomu takýto vydarený, sa v ponuke videohier ťažko hľadá, môžete mi to mať za zlé?